الكوره والملاعب

التفاصيل الكامله لتصريح رئيس نادي الزمالك عبرقناة اون تايم

فى تصريحات تلفزيونيه له  على قناة أون تايم سبورت.
أكد حسين لبيب رئيس اللجنه المكلفه بادارة النادى فى هذه الاثناء، أن اللجنه الحاليه تحاول تطبيق عدد من الافكار الجديده، لمساعدة النادي واستغلال موارده.
هذه الافكار مثل فكرة دعم النادي عن طريق حساب بنكي، بدلاً من تذاكر المباريات لأن المباريات بدون جماهير، فبدل التذكرة اللي ب٥٠جنيه فكرنا نفتح حساب دعم للنادي وممكن يتحط فيه ثمن التذكرة.
وتابع : أخدنا موافقة من الجهة الإدارية على هذا الامر لأننا نادي حكومي، ومش هتكلم في أى أرقام دخلت الحساب، بس اللي اقدر اقوله أن الفكرة ناجحة جداً ومش شرط المبلغ يكون كبير.
 
وأكمل تصريحاته فى هذه النقطة : مصادرنا مش اشتراكات النادي فقط في افكار تانية كتير مش هنتكلم فيها دلوقتي.
وواصل لبيب تصريحاته :  التوقيت اللي اللجنة دخلت فيه النادي توقيت لذيذ جداً، كنا بنهاية موسم العاب الصالات وبيتم تشكيل جهاز فني جديد، فكنا لازم ناخد قرارات سريعة ونتفاعل مع الأمور.
 
وأضاف : الملف المالي فى النادى، المسئول عنه محمد الاتربي وهاني برزي وعمرو أدهم، وفى الحقيقه عملوا مجهود خرافي بكل إمانة وهما بيحبوا الزمالك بجد، وأحنا كلنا بنخدم الزمالك، والكيان الأبيض رقم واحد.
وعن الفترة القادمة وماذا سيحدث فيها قال حسين لبيب : في خطة طويلة الأجل وفيها أمرين نادي السادس من أكتوبر و شركة الكرة.
واوضح : بالنسبة لفرع السادس من أكتوبر، مجلس المستشار مرتضى منصور دفع المستحقات بالكامل، لكن كان يجب بناء نسبة معينه لذلك تم سحب الأرض، وحاليا في تواصل مع الجهات المسئولة لحل الأمر وبإذن الله الموضوع في طريقة للحل.
..واستكمل : ثاني أمر شركة الكرة، بدأنا بالفعل في بداية الفكرة دي، وبنحاول نتكلم في التسويق، لأن نادي الزمالك مش واخد حقة خالص في التسويق، وقبل بداية الموسم في أخبار كويسة جدا بخصوص التسويق.
أكد حسين لبيب رئيس اللجنه المكلفه بادارة النادى، أن النادى حالياً لديه ما يقارب ١٦ قضية المسئول عنها عمرو أدهم والمحامي نصر عزام.
وأوضح لبيب فى تصريحاته التلفزيونيه : القضايا كتير جداً وتقريبا الاجمالى اللى علينا ١٢٥ مليون دولار، لكن مفيش حكم نهائي فى قضية معينه، واحنا بنحاول نتواصل مع جميع الأطراف لحل القضايا بشكل ودي.
 
وتابع : بالفعل والحمدلله تم حل قضايا كتير جدا بشكل ودي وملتزمين بكلامنا مع الناس.
واستكمل توضيحه : كان في وعد من نادي الزمالك لباتيشكو المدير الفني السابق للزمالك، بدفع مبلغ ٤٥٠ ألف دولار، لكن بعد رحيله الزمالك ملتزمش بالوعد فباتشيكو قرر يرفع قضية ضد الزمالك، الاهم حاليا بنتواصل معاه لحل الأمر بشكل ودي وكل واحد ياخد حقه.
 
وعلى ذكر القضايا تحدث لبيب عن قضية كهربا حيث قال : 
قضية محمود عبد المنعم كهربا لاعب الأهلي، في أخر جلسة تم سماع أقوال اللاعب بحضور محامي نادي الزمالك المصري والمحامى الاجنبى والجلسة المقبلة سيكون الحكم النهائي.
 
وأتم : الزمالك طلب زيادة المبلغ والعقوبة على كهربا، لكن اللاعب في أخر جلسة طلب الغاء العقوبة من الأساس، وننتظر قرار المحكمة النهائي.
احمد مجاهد
أكد حسين لبيب رئيس اللجنه المكلفه بادارة النادى، أن أحمد مجاهد رئيس اللجنه الثلاثيه المكلفه بادارة اتحاد الكرة المصرى، لم يتأخر بطلب تجاة نادي الزمالك.
وواصل حديثه فى هذه النقطة : دي حقيقة مش هقدر ننكرها ولا منقولهاش، وعلاقتنا كويسة باتحاد الكرة، ومش هنتنازل عن حق نادي الزمالك أحنا بتوع أفعال مابحبش اتكلم كتير.
وأضاف فى تصريحاته : لما الزمالك اضغط اتبعتلنا من اتحاد الكرة وأحنا كلمنا كارتيرون وقولنا له، وهو وافق وقال مفيش مشكلة، ومفيش أي اعتراض على ضغط المباريات وهو كان له وجهه نظر في مواصلة طريق الانتصارات وضغط الاهلي.
واكمل : الجهاز الفني هو رقم واحد، أنا كمجلس إدارة أحاسب المدير الفني بنهاية الموسم سواء بتجديد الثقة أو رحيله، لذلك كارتيرون وافق على لعب مباراة الجونة بالدوري، فهو يتحمل المسئولية ونحترم قراره.
رمضان صبحي 
أكد حسين لبيب رئيس اللجنه المكلفه بادارة النادى، أن رمضان صبحى، لاعب نادى بيراميدز، موهبة كبيرة وإضافة قوية ونتمنى التعاقد معه.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى
%d مدونون معجبون بهذه: